Impact van A.I.
A.I. gedreven chatbots zijn een belangrijke trend in de huidige digitale transformatie. Wij denken dat chatbots in combinatie met A.I., de manier hoe klanten in contact komen met bedrijven, ingrijpend zal gaan veranderen. Inmiddels worden chatbots ingezet voor verschillende doeleinden en gaat adoptie snel. Zo worden A.I. gedreven chatbots bijvoorbeeld gebruikt als een onderdeel van customerservice platforms. Er zijn zelfs coole voorbeelden van “Chatbot First” bedrijven!
Naast de gebruikelijke “text” interface maakt de opmars van Voice, bijvoorbeeld via Google Home, een Alexa device of de Apple Homepod, de communicatie met chatbots veel natuurlijker voor de gebruikers. Het wordt zo nog eenvoudiger om in gesprek te gaan!
Hoe kijkt HDS naar A.I. gedreven chatbots?
Het inzetten van chatbots kan om diverse redenen interessant zijn voor Home Design Shops:
- Consistente “customer journey” via elk kanaal
- 24/7 gepersonaliseerde klantenservice
- Betere, proactieve, klantenservice door patroonherkenning
- Aanbeveling en verkoop van producten via “Virtual Assitants”
- Jouw idee komt hier!
Hoe ontwikkel je bij HDS een A.I. aangedreven chatbot?
In plaats van direct de perfecte A.I. gedreven chatbot te willen maken, of het in te zetten als “the next best consumer platform”, begin je met het oplossen van een klein/eenvoudig/wel gedefinieerd probleem. Zo kun je snel itereren en leren wat wel of niet werkt.
Natuurlijk begin je niet met het uitvinden van het wiel. Bedrijven als Google en Amazon hebben al heel veel werk voor je gedaan. Je duikt in de SDK van Google Assitant en die van Amazon Alexa. Daarna programmeer in een week of twee een Proof of Concept.
Zo maar een toekomstscenario
Je wilt je kamer behangen en start daarom een gesprek met Kwastie (De toekomstige chatbot van Home Design Shops?). Je voert het gesprek in Voice, terwijl je lekker comfortabel op de bank zit. Je beantwoordt een aantal vragen omtrent je taste. Op basis van je antwoorden toont Kwastie een aantal behangcollecties op je tv scherm. Tussendoor stelt Kwastie gerichte vragen om de perfecte behangdessins te kunnen aanbevelen. Nadat je je perfecte behang hebt gevonden en seamless hebt afgerekend, houdt Kwastie je proactief op de hoogte van de whereabouts van je bestelling.
Wil je meer weten?
Bel ons óf laat weten wanneer wij jou kunnen bellen. Uiteraard is dat ook buiten kantoortijden mogelijk.
Groet, Rob (06-29 511 238 / rob@homedesignshops.nl)